زردی شیر مادر چیست و چند نوع دارد و چگونه آغاز میشود؟

آنچه در این مقاله میخوانیم

زردی شیر مادر چیست و چند نوع دارد و چگونه آغاز میشود؟

همانطور که مطلع هستید زردی انواع متفاوت و گریدهای مختلفی دارد .
و یک سوالی که ممکن است ذهن مادر را به خود مشغول کند این است که چطور متوجه شوم زردی نوزادم از شیر مادر نباشد‌؟     زردی شیر مادر چیست و چند نوع دارد و چگونه آغاز میشود؟
و ایا به کودکم شیر بدهم یا ندهم؟ شیردهی را برای چه مدت قطع کنم؟

دو گروه از نوزادان هستند که با خوردن شیر مادر به زردی مبتلا می‌شوند:

زردی نوزاد

گروه اول نوزادانی‌اند که به روش سزارین بدنیا آمدند و چون جریان شیر مادر هنوز قدرت نگرفته نوزاد نمی‌توانند شیر با حجم مناسب را دریافت کنند، در این حالت باید مادر در تغذیه نوزاد با شیر خود استمرار ورزد تا جریان و حجم شیر مناسب شود، در واقع این نوع زردی از کمبود شیر مادر به وجود می‌آید و رفته رفته با ادامه دادن شیردهی توسط مادر تقویت می‌شود و جبران انجام می‌شود.

نوع دوم زردی شیرمادر :

در واقع این زردی به دلیل وجود موادی در شیر مادر بوجود می‌آید و باعث غیرفعال شدن آنزیم‌های کبدی و روده‌ای نوزاد می‌شود، که باعث می‌شود مواد صفراوی در بدن نوزاد بازجذب شوند.

راه کار جهت کاهش زردی نوزاد ناشی از شیر مادر:

در چنین مواقعی همچنان که شیر مادر را ادمه می‌دهید و مرتب زردی را چک می‌کنید چنانچه زردی شدت گرفت توصیه به قطع شیر مادر برای ۴۸ ساعت دارین و در این بازه زمانی برای تغذیه نوزاد از شیر خشک استفاده کنید، و مادر هم برای جلوگیری از تورم پستان و انبار شدن شیر در پستان‌هایش می‌تواند شیر را بدوشد و دور بریزد ولی بعد از ۴۸ ساعت مجددا شیردهی را آغاز کنید.

shadi

shadi

آنچه در این مقاله میخوانیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *