چطور نوزاد تازه متولد شده ام را حمام کنم؟

آنچه در این مقاله میخوانیم

چطور نوزاد تازه متولد شده ام را حمام کنم؟

سوالی که معمولا اکثر بازدیدکنندگان سایت زردی نوزاد میپرسند این هست که ما چطور نوزاد تازه متولد شده ام را حمام کنم؟ و آیا در حین حمام از شامپو استفاده کنیم یا نه و خیلی سوالات مرتبط از این قبیل!

در این مطلب قصد دارم به شما نحوه حمام بردن و شستن نوازد تازه متولد شده را آموزش دهم تا با رعایت این موراد نوزاد خودتون رو خیلی حالت بشویید و نگران خود را از این بابت برطرف کنید.باماهمراه باشد.

نکات برای حمام نوزاد

 

  1. به طور معمولا در روزهای اول بعد از تولد کودک را یک رو در میان به حمام ببرید و حدودا یک ربع قبل از بردن نوزاد به داخل حمام سر نوزاد را با روغن زیتون چرب کنید تا پوسته های احتمالی سر نوزاد چرب شود و به راحتی درصدی از ان از مو و پوست نوراد جدا شود.
  2. می‌توانید حین حمام کردن نوزاد سر او را به ارامی توسط انگشتان خود با لیف و شامپوی مخصوص خود نوزاد ماساژ دهید فقط در انجام این کار چند نکته رو رعایت کنید اول اینکه ناخن‌هایتان حتما کوتاه باشد که سر نوزاد آسیبی نبیند دوم از شامپوی مخصوص نوزاد استفاده کنید چون ph شامپو مهم است و از شامپوی بالغین استفاده نکنید‌.
    پس از برطرف شدن پوسته ها استفاده از شامپو را به دو بار در هفته کاهش دهید .
  3. می‌توانید با برس مخصوص نوزاد که دارای پرز های لطیف و ابریشمی هستند بعد از یک ربع که به روغن زیتون آغشته کردید و از آب برای شست و شو استفاده کردید به آرامی زیر جریان آب موهای نوزاد را شانه بزنید، حتما دقت کنید این کار به آرامی باشد و به هدف کندن پوسته های سر نوزاد نباشد و خود بخود درصدی از پوسته ها ریزش میکند.
  4. اگر پوسته ریزی سر نوزاد با خروج مایع همراه باشد یا باعث درد در نوزاد شود یا خارش باید به متخصص نوزاد مراجعه کنید.
  5. پس از حمام هم بلافاصله نوزاد را با حوله مخصوص نوزاد خشک کنید.
  6. برای جلوگیری از حساسیت نوزاد لباس‌های وی را جدا از بقیه‌ی اعضا بشورید و خشک کنید و همچنین از صابون و پودر مخصوص لباس بچه استفاده کنید‌.
shadi

shadi

آنچه در این مقاله میخوانیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *