تغذیه مادر برای درمان زردی نوزاد باید چگونه باشد؟

آنچه در این مقاله میخوانیم

تغذیه مادر برای درمان زردی نوزاد

تغذیه مادر برای درمان زردی نوزاد باید چگونه باشد؟ آیا واقعا تغذیه مادر تاثیر بسزایی در زردی نوزاد دارد؟ آیا تغذیه‌ای که مادر استفاده می‌کند را به نوزاد بدهیم؟ مهمترین سوالاتی که والدین هنگام زردی نوزادشان به دنبال جواب آن هستند. از شما همراهان گرامی تقاضا میکنم تا انتهای مقاله همراه ما باشید تا از شر زردی نوزاد خود خلاص شوید.

قبل از هر توضیحی بدانید این روش برای تمامی نوزادان صدق نمی‌کند و ممکن است درجه زردی نوزاد بیشتر شود .

حدودا ۸۴٪ از نوزادان با زردی متولد می‌شوند. زردی نوزاد ناشی از ناکافی بودن رشد کبد برای دفع بیلی‌روبین اضافی در خون است. برای کاهش این مشکل، تغذیه صحیح مادر در دوران شیردهی اهمیت زیادی دارد. با توجه به اینکه تغذیه مناسب مادر می‌تواند باعث خنک شدن شیر و کاهش گرمی در بدن نوزاد شود؛ انتخاب درست و متوازن وعده‌های غذایی برای مادر می‌تواند به بهبود زردی و دفع بیلی‌روبین از بدن نوزاد کمک کند.

تغذیه مادر در دوران شیردهی برای درمان زردی نوزاد

تغذیه مادر در دوران شیردهی برای کاهش زردی نوزاد

تغذیه مادر در دوران شیردهی نقش اساسی در کاهش زردی نوزاد دارد. افزودن میوه‌ها، سبزیجات، حبوبات و غلات به رژیم غذایی مادران به بهتر کردن عملکرد کبد کمک کرده و شدت زردی نوزاد را کاهش می‌دهد. تنظیم یک رژیم غذایی مناسب با این مواد می‌تواند در درمان زردی نوزاد موثر باشد.

والدین گرامی، تا قبل از 6 ماهگی اجازه دادن هیچ نوع خوراکی را به نوزاد خود ندارید.

تغذیه مفید مادر برای درمان زردی نوزاد

تغذیه مادران در دوران شیردهی اهمیت بسزایی در حفظ سلامت کبد نوزاد دارد. مصرف آب کافی از جهت کمک به وظایف کبد بسیار حیاتی است. همچنین، تحقیقات نشان داده‌اند که مصرف معقول قهوه و چای به دلیل وجود کافئین می‌تواند به سلامت کبد کمک کند.

تغذیه مفید مادر برای درمان زردی نوزاد

افزودن میوه‌ها و سبزیجات به رژیم غذایی مادران می‌تواند به بهبود سلامت کبد و  حذف بیلی‌روبین اضافه نوزاد کمک کند. همچنین، انتخاب منابع پروتئینی کم چرب، مصرف مکمل‌های غذایی و استفاده محدود از عرق کاسنی، ترنجبین و شیر خشت نیز می‌توانند در مدیریت زردی نوزاد مؤثر باشند. هرچند که استفاده از داروها و مکمل‌ها باید تحت نظر پزشک باشد و مطابق دستورات پزشک مصرف گردد.

رژیم غذایی مضر در زمان زردی نوزاد

مصرف غذاهای دیر هضم مانند کله‌پاچه، بادمجان، غذاهای با طبع گرم، پیاز و سیر خام، غذاهای فست‌فود، ادویه‌جات قوی، عسل و گوشت گاو موجب افزایش زردی نوزاد می‌شود. برای پیشگیری از این مشکلات، بهتر است از مصرف این مواد در این دوره پرهیز کرد و به جای گوشت گاو از گوشت مرغ استفاده کنید.

لازم به ذکر است که برای اجاره‌ی دستگاه زردی نوزاد می‌توانید با شماره تماس 09333944865 تماس حاصل نموده و اطلاعات بیشتر را از کارشناسان ما دریافت کنید.

تاثیر تغذیه مادر برای کاهش زردی نوزاد در دوران بارداری

تاثیر تغذیه مادر برای کاهش زردی نوزاد در دوران بارداری

تغذیه مادر در دوران بارداری بسیار حائز اهمیت است؛ درحالی که تغذیه مادر برای کاهش زردی نوزاد به طور مستقیم تأثیری در پیشگیری از زردی نوزاد ندارد. پس از تولد نوزاد، تغذیه مادر در دوران شیردهی می‌تواند تأثیر مستقیمی در کاهش زردی نوزاد داشته باشد. بهبود شیردهی و تغذیه مناسب می‌تواند در از بین بردن زردی نوزاد و بهبود وضعیت آن نقش اساسی داشته باشد. بنابراین، تغذیه مادر در دوران شیردهی می‌تواند به سلامت نوزاد و مادر کمک کرده و درمان زردی نوزاد را تسریع بخشد.

طبع غذایی سرد و گرم برای درمان زردی نوزاد

با تجویز پزشک، برای درمان زردی نوزاد می‌توانید از قطره بیلی ناستر روزانه استفاده کنید. همانطور که گفتیم تاثیر تغذیه مادر بر زردی نوزاد در دوران شیردهی حائز اهمیت است؛ چرا که سلامت شما و نوزادتان را تضمین می‌کند.
مادر به هیچ عنوان نباید از غذاهای با طبع گرم استفاده کند؛ تغذیه مادر برای درمان زردی نوزاد باید غذاهای سردی و معتدل باشد.

از جمله مواد غذایی سرد و گرم را می‌توانیم به صورت زیر دسته بندی کنیم:

مواد غذایی سرد انار ترش  لیمو شیرین چای  ماهی  لیمو ترش هندوانه  دوغ شیر بز  ماست
مواد غذایی گرم  بادام زمینی گوشت بوقلمون  کنجد بادمجان پسته توت عسل کاچی تخم مرغ
مواد غذایی معتدل فرنی شیر برنج کشک بادمجان موز عدس زردآلو نان گندم سبزی خوردن خیار چنبر

نتیجه گیری

در طول مقاله درمورد زردی نوزاد و تغذیه مفید مادر در طول دوره شیردهی صحبت کردیم. نکته مهم این است که در ابتدا پزشک متخصص باید نحوه درمان زردی نوزاد شما را در نظر بگیرد. اگر نوزاد شما دچار زردی خیلی بالایی نباشد( برای مثال درجه زردی او 10 باشد) و شما تمایل به بستری کردن نوزاد در بیمارستان ندارید. سایت زردی نوزاد روشی راحت و ضروری را برای شما عزیزان به ارمغان آورده است. شما همراهان گرامی میتوانید دستگاه زردی نوزاد را در کرج و تهران اجاره کنید تا از استرس‌های احتمالی خودداری کنید.

shadi

shadi

آنچه در این مقاله میخوانیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *