چگونه می توان یک دستگاه زردی مناسب اجاره کرد؟

آنچه در این مقاله میخوانیم

چگونه می توان یک دستگاه زردی مناسب اجاره کرد

چگونه می‌‌توان یک دستگاه زردی مناسب اجاره کرد؟ اجاره دستگاه زردی چگونه انجام می شود؟

زردی نوزاد یک عارضه بسیار شایع در نوزادان تازه متولد شده است و معمولا در 24 ساعت تا یک هفته اول تولد علائم خود را نشان می‌دهد. در این مقاله شما را با روش‌های درمانی و دستگاه زردی آشنا خواهیم کرد و چگونگی اجاره دستگاه زردی مناسب را بازگو خواهیم کرد.

زردی نوزاد و علائم آن

زردی و یا یرقان در کودکان تازه متولد شده بسیار شایع می‌باشد و اکثر کودکان با این بیماری درگیر می‌شوند، اما جای نگرانی نیست و با تشخیص به موقع پزشک و انجام آزمایشات لازم و مراقبت در منزل و یا بیمارستان‌ها بعد از 2 هفته این بیماری درمان می‌شود. این بیماری به دلیل تجمع بیلی‌روبین در خون نوزادان و عدم توانایی در دفع آنها به دلیل نارسا بودن کبد اتفاق می‌افتد و باعث زرد شدن رنگ پوست و زردی چشم‌ها می‌شود و در صورت پیشرفت بیماری ممکن است به شکم و دست ها نیز برسد. نوزاد شما در طول این بیماری ممکن است خواب آلوده و خسته باشد و برای خوردن شیر هم به سختی بیدار شود و یا اضطراب داشته باشد و گریه کند.

وظایف مادر در درمان زردی نوزاد

مادرانی که نوزادان آنها دچار زردی شده‌اند باید مواردی را در منزل رعایت کنند تا روند بهبودی نوزادان‌شان سریع‌تر باشد :

  • مادران شیرده باید در طول روز به صورت مکرر به فرزندان خود شیر بدهند زیرا این کار به افزایش میزان مدفوع و دفع بیلی‌روبین کمک می‌کند.
  • مادران شیردهی که نوزادان‌شان به زردی دچار هستند باید تغذیه مناسب داشته باشند و از خوردن غذاهایی با ادویه زیاد و دیر هضم مانند گوشت قرمز و یا بادمجان خودداری کنند.
  • بهتر است در دوران زردی مادران شیرده غذاهای با طبع سرد و معتدل مصرف کنند و از خوردن غذای با طبع گرم پرهیز کنند.

آزمایش تشخیص زردی

برای تشخیص زردی در نوزادان علاوه بر معاینات بالینی آزمایشاتی هم گرفته می شود که به شرح زیر می‌باشد.

آزمایش خون

مطمئن‌ترین روش تشخیص بیماری زردی در نوزادان آزمایش خون می‌باشد که از طریق دست و یا پاشنه پا انجام می‌شود و میزان دقیق زردی و درجه زردی را نشان می‌دهد.

آزمایش با بیلی روبین متر پوستی

اگر به دنبال یک راه راحت‌تر و بدون خونریزی برای تشخیص و تعیین میزان زردی در نوزاد خود هستید می‌توانید با استفاده از دستگاه بیلی‌روبین متر پوستی اینکار را انجام دهید. دستگاه بیلی چک توسط یک کادر پزشکی به منزل شما می‌آیند و با قرار دادن این دستگاه بر روی پیشانی و پوست نوزاد در کمتر از 10 دقیقه میزان و درجه زردی نوزاد را اندازه گیری می کنند. ممکن است چند درصد احتمال خطا و یا تغییر در درجه و میزان زردی در این روش نسبت به روش آزمایش خون وجود داشته باشد که با توجه به راحتی این روش می شود چشم‌ پوشی کرد.

اجاره دستگاه زردی

یکی از روش‌های درمانی بسیار کارآمد در درمان زردی نوزاد استفاده از دستگاه زردی نوزاد و فتوتراپی می‌باشد. شما می‌توانید با تماس با یکی از مراکز درمانی که امکان اجاره دستگاه زردی  را به شما می‌دهند تماس برقرار کنید و یک مشاوره دریافت کنید. این مراکز یک فرد مجرب در زمینه استفاده از دستگاه و درمان زردی را همراه با دستگاه برای شما  خواهند فرستاد.

در استفاده از دستگاه زردی نوزاد باید چشم نوزاد را توسط چشم‌بندهای مخصوص ببندید و بدن نوزاد را در معرض نور سفید که توسط لامپ‌های مخصوص دستگاه تابیده می‌شود قرار دهید تا نور به تمامی قسمت‌های بدن نوزاد تابیده شود.

دستگاه زردی متنوع و با قیمت‌های متفاوتی وجود دارد که با توجه به امکاناتی که ارائه می‌دهند قیمت های متفاوتی هم دارند اما شما به عنوان والدین شاید نتوانید یک دستگاه مناسب برای نوزاد خود را انتخاب کنید به همین دلیل می‌توانید از یک مرکز درمانی معتبر که امکان اجاره دستگاه زردی نوزاد را برای شما فراهم می‌کنند تهیه کنید. استفاده از دستگاه زردی نوزاد که لامپ‌های معمولی دارند می‌توانند آسیب‌هایی را به نوزاد شما وارد کنند و روند بیماری را کندتر و یا حتی عارضه جدیدی هم برای نوزاد شما به وجود بیارند .

اجاره دستگاه زردی نامناسب و عوارض آن

استفاده از دستگاه‌های زردی نوزاد نامناسب و با لامپ‌های معمولی می توانند باعث ایجاد عارضه هایی مانند

  • ایجاد سوختگی پوست به دلیل لامپ نامناسب و با دمای بالا
  • ایجاد گرمای بیش از حد که وند بهبود بیماری را کندتر می کنند و حتی در صورت گرمازدگی می‌توانند زردی در نوزادان را تشدید کنند.
  • گرمای زیاد این لامپ ها می توانند باعث تنگی نفس در نوزادان شوند.

دستگاه‌های زردی نوزاد باید بعد از هربار استفاده ضدعفونی شوند و زمانی که قطعات آنها خراب می‌شود و یا تاریخ مصرف آنها می‌گذرد باید تعویض شوند تا کارایی لازم برای درمان زردی را داشته باشند در غیر اینصورت ناکارآمد هستند و استفاده از آنها نه تنها زردی را درمان نمیکند بلکه به نوزاد آسیب هم می‌زند.

هزینه تعمیر و یا تعویض قطعات دستگاه زردی به عهده شرکت و یا مرکزی که اجاره دستگاه زردی صورت می‌گیرد است و اگر افرادی هستند که با هزینه کم‌تر این دستگاه را اجاره می‌دهند باید به درست و سالم بودن قطعات بخصوص لامپ دستگاه شک کنید و در صورت استفاده از این دستگاه ها نوزاد خود را به خطر خواهید انداخت.

 

کلام پایانی در اجاره زردی نوزاد

زردی نوزادان یک بیماری شایع است که در اکثر نوزادان تازه متولد شده رخ می‌دهد و به راحتی نیز قابل درمان است  اما باید توجه داشته باشید عدو توجه به علائم بیماری و یا دستورات داده شده پزشک زمان بیماری می‌تواند افزایش پیدا کند و خطرات جبران ناپذیری مانند آسیب‌های مغزی و حتی ناشنوایی را به برای نوزاد شما به همراه داشته باشد. در استفاده از دستگاه زردی نیز دقت کنید و از مراکز معتبر اجاره دستگاه زردی را انجام دهید.

behsaz

behsaz

آنچه در این مقاله میخوانیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *