آیا نور دستگاه‌های زردی برای کودک من مضر است؟

آنچه در این مقاله میخوانیم

آیا نور دستگاه‌های زردی برای کودک من مضر است؟

سوال‌های پرتکرار والدین که آیا نور دستگاه‌های زردی برای کودک مضر است؟ دستگاه‌هایی وجود دارند که نورشان بی‌خطر باشد؟
دستگاهی وجود دارد که نیازی به چشم بند نداشته باشد؟

نور تمام این دستگاه‌ها از نظر وزارت بهداشت برای دو ناحیه از بدن نوزاد شما مضرر است، اول چشم و دوم اندام تناسلی آن.
به همین خاطر برای چشم از چشم‌بند، و برای اندام تناسلی از پوشک استفاده می‌شود.

 

نور این دستگاه‌ها همگی به رنگ آبی هستند و بیلی‌روبین (عامل زردی) را دفع می‌کند.

این‌ که برخی از دستگاه‌‌ها احتیاج به چشم بند ندارند به دلیل طراحی خاص آنهاست که باعث شده به دلیل ماندن سر نوزاد در خارج از دستگاه و پارچه ای که ما بین سر نوزاد و بدن وی که در داخل دستگاه قرار گرفته احتیاج به چشم بند نداشته باشد لیکن در همین دستگاه هم اگر بدون پارچه خواهان استفاده باشید باید از چشم بند استفاده کنید ، گرچه اشعه یو وی از لامپهای مصرف شده در این دستگاه حذف شده اما باز هم باید چشم بند استفاده شود.

شما در حین مصرف دستگاه ممکن است شاهد کمی قرمزی یا پوسته پوسته شدن پوست نوزاد یا وجود رنگ آبی روی پوستش بشوید، که همگی جزو روند درمان هستند و خطر تلقی نمی‌شود. اما این رنگی شدن بعد از مصرف چند ساعته حاصل می‌شود تنها کاری که لازم است انجام دهید، می‌توانید یک یا دوبار بدن نوزاد را با دستمال مرطوب‌تر کنید و بعد از خشک شدن مجددا داخل دستگاه بگذارید که این کار در دستگاه‌های جدید با لامپ‌های ال ای دی زیاد انجام نمی‌شود. چون این لامپ‌ها بی‌خطر‌ترین نوع لامپ‌ها هستند و در مورد پوسته پوسته شدن هم با اولین حمام نوزاد برطرف خواهد شد.

بعنوان نکته پایانی اگر کودک دیگری در خانه دارید سعی کنید به او گوش زد کنید که به لامپ‌های این دستگاه خیره نشود و بهتر است از آن فاصله بگیرد.

shadi

shadi

آنچه در این مقاله میخوانیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *