رایج ترین سوالات درمان زردی نوزاد

آنچه در این مقاله میخوانیم

رایج ترین سوالات درمان زردی نوزاد

زردی کودک من با وجود دستگاه چند روزه پایین میاید؟ نوزاد من چند روز باید داخل دستگاه بماند تا زردی آن درمان شود؟ از رایج ترین سوالات والدین در زمان اجاره دستگاه هست که به تفسیر آن میپردازیم.

نکات مهمی که باید قبل از اجاره دستگاه فتوتراپی به آن دقت کنید:

اول مجوز ساخت وسیله پزشکی یا همان مجوز وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی است که کارشناس مربوطه باید در دست داشته باشد و به شما نشان دهد یا می‌تواند آن را در سایت اداره کل تجهیزات پزشکی که به اختصار (imed) نام دارد به شما نشان دهد.
این سایت به شما نشان می‌دهد دستگاه‌های مورد تایید وزارتخانه از چه برند و چه شرکت‌هایی هستند تا در انتخاب گمراه نشوید
آدرس سایت:
www.imed.ir

دومین مورد: این که دستگاهی که شما اجاره می‌کنید باید دارای شماره سریال باشد که اگر دستگاه مورد اول را داشته باشد (تاییدیه وزارت بهداشت) یقینا مورد دوم را هم داراست ، شماره سریال به شما کمک میکند از صحت دستگاه و کالیبره بودن لامپ‌های دستگاه اطمینان حاصل کنید.


بیشتر بخوانید : آموزش کار با دستگاه فتوتراپی (فیلم)


کالیبره بودن لامپ‌ها چیست؟

کالیبره بودن یا واسنجی در واقع مطابقت دستگاه با استانداردهای ملی است.
هدف کالیبراسیون در واقع کنترل پارامترهای دستگاه‌هایی است که عملکرد آن‌ها بر کیفیت فرایند تاثیر گذار می‌باشد.
در واقع دستگاه‌های فتوتراپی که وظیفه‌ی ساطع کردن تابش نور را بر عهده دارند دارای عمر مفیدی می‌باشند و مانند هر وسیله‌ای دیگر دارای تاریخ انقصا می‌باشند که این تاریخ با توجه به مارک دستگاه و نوع لامپ‌ها از ۲ هزار ساعت تا ۳۰/۰۰۰ ساعت متغییر است

پس در واقع مهم‌ترین نکته در اجاره دستگاه نگذشتن عمر مفید آن است.

حالا شاید برایتان سوال پیش امده که ما از کجا می‌توانیم متوجه این مسئله شویم؟ اصلا آیا شرکت تامین کننده دستگاه با ما صداقت دارد؟

 

نکات مهمی که باید قبل از اجاره دستگاه فتوتراپی

اولین آیتم چک کردن مدارکی که در بالا ذکر شد است
دومین آیتم قیمت اجاره دستگاه است، ارزانی‌های بی‌دلیل، قیمت‌های پایینی که برای اجاره دستگاه گذاشته می‌شود و در واقع شیوه بازاریابی قدیمی و منسوخ شده است که می‌تواند شما را به عنوان مصرف کننده گول بزنند و فریب ارزانی را بخورید و بعد از جندین روز از استفاده دستگاه شما ببنید زردی نوزادتان پایین آمده و به اشتباه فکر می‌کنید اثر دستگاه بوده است؛

اجازه بدهید یک مسئله را برایتان روشن کنم؛ زردی یک نوزاد مانند یک نمودار سینوسی میماند بالا میرود، گاهی پایین میاید و دوباره باز بالا میرود اما در روزهای اول تولد زردی سیر صعودی را طی می‌کند تا جایی که به یک قله می‌رسد و بعد از سقوط می‌کند و روند نزولی را طی می‌کند به همین خاطر چه درمان انجام بگیرد و چه نگیرد زردی بعد از طی کردن مسیر افت می‌کند.

اما اگر درمان درست و اصولی با دستگاه های استاندارد انجام شده باشد این روند افزایش زردی آسیبی به کودک نمیزند اما اگر از دستگاه‌های غیر استاندارد استفاده کرده باشید زردی با آسیبی که به نوزادتان وارد می‌کند محو می‌شود، به این صورت است که شما تصور می‌کنید درمان انجام شده.
آسیب هایی که زردی وارد می‌کند از پایین آوردن آی کی یو کودک شما تا آسیب های شدید که به صورت عوارض مغزی و بینایی هستند طیف متفاوتی دارند.

shadi

shadi

آنچه در این مقاله میخوانیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *